Tilaus- ja toimitusehdot

Toimitusehdot

Päivitetty 12.11.2023

Verkkokauppa

Haapalan Akvaariotarvike (y-tunnus 2964578-5) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Manner-Suomeen ja Ahvenanmaalle. Ahvenanmaan ohje kts. kohta Tilaus ja toimitusehdot Ahvenanmaalle.

Manner-Suomeen tilattaessa tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Yhteystiedot: email: info@akvaariotarvike.fi, puh: 0456347063

Kalojen, kotiloiden ja rapujen myynti vain myymälässä.

Postilla liikkuvan tilauksen painoraja noin 20kg pakkausmateriaaleineen eli yhden tilauksen painoraja on 20kg.
Postitettavien tilauksien minimiraja on 20€, ja siihen päälle postikulut alkaen 6,95 €.

Paketit lähtevät postille ma, ti, ke ja pe, eli torstaisin ei ole postin noutoja.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Minimitilaus 20€, ilman postituskuluja.
Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Yhteen tilaukseen mahtuu noin 20kg painoisesti tavaraa, eli teethän useamman tilauksen jos ostoslistasi sisältää painavia tuotteita yli 20kg painoisesti.
.

Maksutavat

Paytrail

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com 

Muut maksutavat

Maksu noudettaessa (TILAPÄISESTI POISSA KÄYTÖSTÄ JATKUVIEN VÄÄRINKÄYTÖSTEN JOHDOSTA!)
Voit maksaa tilauksesi noudettaessa korttimaksulla, Apple Paylla, Google Paylla tai MobilePaylla. Tuotteet varataan asiakkaalle 7 vuorokaudeksi. Ei käteismaksua. Jos tilausta ei aiota noutaa, niin peruutus sähköpostitse tai viestillä, ennen kun 7 vuorokauden säilytysaika täyttyy. Jos et nouda tai peruuta tilausta 7 vrk kuluessa, eväämme jatkossa oikeuden tehdä tilauksen maksu noudettaessa – tavalla, muut maksu ja toimitustavat toimivat edelleen.

Maksu noudettaessa maksutapaa ei voi käyttää tilaustuotteita sisältävien tilausten yhteydessä, vaan tilaustuotteet pitää maksaa ennakkoon.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitustavat ja -kulut

Posti

Postipaketti
Toimituskulut alk. 6,95€. Ahvenanmaan postipaketin hinta alk. 11,25 alv 0%.
Halvimpaan 6,95€ toimituskululuokkaan kuuluvat suurin osa tuotteistamme.
Painavat, pitkät ja erilliskäsittelyä vaativien tuotteiden postikulut alkaen 10,95 €.

Ethän valitse pakettiautomaattia toimituspaikaksi akvaarioille ja pitkille tavaroille, jotka eivät mahdu automaattiin. Toimitukset max 60 litran altaille ja max 45cm korkeille terraarioille. Painoraja noin 20kg.

Mikäli tilaus on pienikokoinen, voidaan tilaus myyjän toimesta vaihtaa Pikkupaketiksi, jolloin paketti tulee postilaatikkoon / postiluukkuun saakka.

Posti Kotipaketti
Postin Kotipaketti alkaen hintaan 16,95€ (ei koske painavia/ erilliskäsittelyä vaativia tuotteita, kuten akvaarioita, kotiloita, rapuja, kivipaketteja, terraarioita, hiekkoja, soraa ja soileja eikä loisteputkia) riippumatta tilauksen summasta. Akvaariot, terraariot jne. alkaen 24,95€. Postin Kotipaketti sisältää vain yhden toimitusyrityskerran.

Toimitukset max 60 litran, max 45cm korkeille ja leveille terraarioille/akvaarioille..
Yhden paketin paino noin 20kg.

Nouto
Nouto varastolta Raisiosta myymälän aukioloaikojen aikana veloituksetta, osoitteesta Poikkitie 3, 21220 Raisio.

Maksetut tilaukset noudettava 14 vuorokauden kuluessa tilauksesta.
Maksu noudettaessa tilaukset noudettava 7 vrk kuluessa tilauksesta.
Tuotteet vapautuu tämän jälkeen muiden ostettaviksi.

Tarkista noutamasi tuotteet myymälässä, ei vaihto ja palautusoikeutta noudetuissa tuotteissa.

Kotiinkuljetus
Turku, Raisio, Kanta-Naantali: 15€

Aura, Kaarina, Lieto, Masku, Nousiainen, Rusko, Poikko, Rymättylä, Röölä, Merimasku, Livonsaari, Velkua: 20€

Kuljetamme myös kauemmaksi. Kysy hintaa vaikka sähköpostitse.

Olethan yhteydessä info@akvaariotarvike.fi niin sovimme ajan jolloin tuotteet toimitetaan.

HUOM! Max. 45cm terraariot ja 60 litran akvaariot voimme toimittaa postin kautta erilliskäsiteltävänä, isoimmissa on vaihtoehtoina vain nouto tai kotiinkuljetus meidän toimesta.

Pyrimme omalla toiminnallamme tukemaan kestävää kehitystä käyttämällä kierrätettyjä pakkausmateriaaleja mahdollisuuksien mukaan ja kotiinkuljetukset hoidetaan pääsääntöisesti hybridillä.

Huomioitavaa toimituksissa!

Elävät tuotteet (kasvit, petokotilot,ruokaeläimet, bakteerivalmisteet)

Elävien tuotteiden kohdalla saldomuutoksia tapahtuu välillä meistä riippumattomista syistä. Täten pidätämme oikeuden olla lähettämättä kaikkia tilattuja tuotteita tilanteen niin vaatiessa ja hyvitämme lähettämättömät tuotteet automaattisesti.

Kotiloita, kaloja ja rapuja emme postita.

Kovilla pakkasilla ( yli -10) emme toimita eläviä tai kylmälle herkkiä tuotteita, kuten silikonia laisinkaan, vaan odotellaan parempia kelejä. Jos parempia kelejä ei ole lähipäivinä odotettavissa, toimitamme tilauksen ilman kylmälle herkkiä tuotteita ja lähettämättä jääneet tuotteet hyvitetään. Tilausta ei voi jättää meille odottelemaan viikoiksi tai kuukausiksi.

Asiakkaan tehtävä on itse tarkkailla oman alueensa lämpötiloja ja pakkasia.
Emme vastaa elävien kunnosta, jos lämpöpakkausta ei ole ostettu ja vuorokauden alin lämpötila käy alle 0 asteessa tai jos pakkanen menee yli -10 astetta, vaikka lämpöpakkaus on ostettu lähetykseen.
Emme vastaa elävien kunnosta, jos pakettia ei ole noudettu saapumispäivänä postista.
Emme vastaa elävistä, jotka tilattu Postin kotipakettina, koska kotijakelu lisää paketin aikaa Postin hallussa 1-3 vrk:lla.

Samaan tilaukseen ei voi laittaa eläviä ja tilaustuotteita, koska emme voi varata eläviä tuotteita tai taata niiden myyntikuntoa kun tilaustuoteet saapuvat 2-30vrk kuluttua tilauksesta.

Huomaathan että talvikaudella kasvit saattavat olla viileitä kun saapuvat, eli anna niiden olla huoneenlämmössä noin 3h ennen käsittelyä tai altaaseen laittoa. Huuhtele kasvit ennen altaaseen laittoa.

Emme vastaa Ahvenanmaalle lähetettyjen kasvien kunnosta, koska paketin matka on pidempi kuin Manner-Suomessa.

Muuta huomioitavaa

Emme toimita pakasteita, kaloja, kylmäsäilytystä vaativia ruokia, yli 45cm kokoisia terraarioita, eikä yli 60 litraisia akvaarioita. Näissä nouto tai kotiinkuljetus meidän toimesta.

Emme säilö postitettavia tilauksia vaan ne lähetetään toimitusehtojen mukaisesti 0-3 arkipäivän kuluessa, paitsi eläviä sisältäviä lähetyksiä lähetetään vain ma-ke aamupäivisin.

Vain yksi (1kpl) akvaario tai terraario per tilaus. Mikäli olet kiinnostunut tilaamaan useampi akvaarioita tai terraarioita samalla kertaa, niin ota yhteyttä info@akvaariotarvike.fi

Emme vastaa ulkoautomaatteihin tilattujen pakettien sisältöjen kunnosta.

Reklamaatiot

Reklamaatiot rikkinäisistä tuotteista on tehtävä samana päivänä kun paketti on saapunut, muuten Posti tai me emme voi tietää onko tuote mennyt myöhemmin asiakkaalla rikki vai kuljetuksessa.
Kaikki tilausta koskevat reklaamaatiot on tehtävä 14 vrk kuluttua tuotteiden vastaanottamisesta.

Otathan yhteyttä Postiin ja meihin samana päivänä, jos kotiinkuljetus epäonnistuu muusta, kuin teidän toiminnastanne johtuvasta syystä.
Vastaanottajan tulee olla ottamassa vastaan Kotiinkuljetusta, jotta voit tarkistaa paketin kunnon sen saavuttua. Oven taakse jätetyssä paketissa vastuu siirtyy vastaanottajalle.

Matkalla kokonaan vaurioituneet tuotteet yleensä hyvitetään, emme postita uutta tilalle.
Jotkut tuotteet saatamme haluta meille takaisin, joten älä hävitä tuotetta heti.

Muuta huomioitavaa

Kaapistot vain noutona tai kotiinkuljetuksena. Tilaustuotteilla ei vaihto tai palautusoikeutta. Tilaustuotteiden toimitusaika vaihtelee tukun saldon mukaan.

Juwelin kaapiston päälle ei saa laittaa solumuovia taikka retkipatjaa. Päälle laitettavan akvaarion tai terraarion mitat eivät saa olla sellaiset että se menee pystytukien sisäpuolelle.

Koriste-esineet saattavat värjäytyä lääkeaineista, hiilivalmisteista tai maalipinta voi vaurioitua niistä.
Poista koriste-esineet käytön ajaksi.


Yhden paketin paino max 20kg, jos tilauksen paino menee yli on asiakkaan tehtävä useampi tilaus.

Takuuasioissa ota yhteyttä info@akvaariotarvike.fi

Hyvitämme tuotteet automaattisesti, joita emme pysty toimittamaan tilauksen yhteydessä.

Tilaamalla hyväksyt toimitusehdot.

Toimitusaika ja tilaustuotteet

Varastossa olevat tuotteet toimitamme postin tai muun kuljetysyrityksen kuljetettavaksi 0-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta, useimmiten jo samana tai seuraavana päivänä siirtyneestä maksusuorituksesta.
Manner-Suomeen kasveja sisältävät tilaukset postitetaan alkuviikosta ma, ti ja ke. Ahvenanmaalle vain maanantaisin.

Torstaisin ei postin noutoa, eli paketit lähtevät seuraavana arkipäivänä.

Kasveja sisältävät tilaukset toimitamme maanantaisin, tiistaisin ja keskiviikkoisin, jotta kasvit eivät jää viikonlopun yli kuljetusliikkeen haltuun. Kasveja sisältävät tilaukset kannattaa noutaa viipymättä. Näin varmistat kasvien hyvinvoinnin. Emme postita kasveja, jotka näyttävät siltä etteivät kestä kuljetusta, vaan ne hyvitetään automaattisesti.

Nouto ja kotiinkuljetus sovitaan asiakkaan kanssa erikseen ja toimitukset pyritään hoitamaan mahdollisimman nopeasti.

Tilaustuotteet ja jälkitoimitustuotteet saamme yleensä 7-14 päivän kuluessa, poikkeus Hobby, Mist King ja Dennerle 1-3 kk. Mikäli maksettua tilaustuotetta ei saada toimitettua, on sekä myyjällä että asiakkaalla oikeus perua kauppa 30 päivän jälkeen, paitsi Hoddy, Mist King ja Dennerle 3kk.
Tilaustuotteissa ennakkomaksu. Tuotteet tilataan vasta maksusuorituksen tultua.

Elävät tilaustuotteena: Emme voi taata että saamme sen lukumäärän esim. tukusta kaloja kun olette tilanneet. Silti olette velvollinen ostamaan ne mitä meillä on teille noutohetkellä tarjota. Tarvittaessa voimme tilata niitä sitten myöhemmin lisää, riippuen tukun saldoista. Elävillä ei takuuta tai vaihto-tai palautusoikeutta.

Mikäli tilaus sisältää tilaustuotteita/jälkitoimitettavia tuotteita, toimitetaan kaikki tuotteet samalla kertaa, kun tuotteet ovat saapuneet. Myyjällä on oikeus myös toimittaa ne erikseen. Ethän turhaan valitse eläviä tuotteita tilaustuotteiden/jälkitoimitettavien tuotteiden kanssa samaan ostoskoriin, emme varaa eläviä. Tälläisissa tapauksissa lähetämme varastossa olevat tuotteet ja loput hyvitämme.

Lähetyksen noutamatta jättäminen

Kuluttajansuojalaki 5. luku 25.§ ja 26.§ mukaisesti postitilauksen noutamatta jättäminen ei ole kuluttajansuojalain mukainen asiakaspalautus.

Noutamatta jättämisen seurauksena veloitamme todelliset edestakaiset toimituskulut, pakkauskulut ja käsittelymaksun. Paketin paino 0-5 kg veloitamme noutamattomasta postipaketista 20€, 6-20kg paketista 30€, 21- 100kg paketista 40€. Muut kuin perinteiset postipaketti 16 lähetykset lasketaan erikseen (Kotijakelu 21 , särkyvät jne)
Otathan yhteyttä Postiin ja meihin jos kotiinkuljetus epäonnistuu teidän mielestä muusta kuin teidän toiminnasta.
Kotiinkuljetuksessa pitää olla vastaanottaja paikalla, jotta voit tarkistaa paketin kunnon sen saavuttua. Ei onnistu ns jätä se vaan sinne jonnekin.

Jos paketti sisältää eläviä (kasveja, kotiloita) niistä emme palautusta tee, koska eivät ole enään myyntikuntoisia.

Posti säilyttää pakettia seitsemän vuorokautta siitä, kun paketti on saapunut noutopisteeseen. Paketista tulee saapumisilmoitus Postilta sähköpostilla, että tekstiviestillä antamiesi tietojen mukaan.

Mikäli maksettua noutotilausta ei ole noudettu 14 päivän kuluessa tilauksesta, katsotaan kauppa peruuntuneeksi.
Maksamattomat 7 vrk kuluessa.

Maksetut tilaustuotteet on noudettava kahden viikon kuluessa tuotteen saapumisesta. Mikäli tuotteen nouto tai kotiinkuljetus ei onnistu asiakkaasta johtuvista syistä kahden viikon sisällä tuotteen saapumisesta meille, on myyjällä oikeus veloittaa tuotteen säilytyksestä säilytysmaksua 10€ alkavalta viikolta.

Vaihto- ja palautusehdot ja Takuu

Nettikaupasta tehdyt tilaukset postitse: sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Nettikaupassa tehdyt tilaukset noudettuna, tarkistathan että tuote vastaa odotuksia. Ei palautusoikeutta.

Palautuksen kulut maksaa palauttaja, nykyisen lainsäädännön mukaisesti.
Vaihdon yhteydessä asiakas maksaa palautuksen ja uudelleen lähettämisen.
Avaa paketti sen saapumispäivänä.

Kasveihin, eläviin (bakteerivalmisteet, ruokaeläimet, kalat, kotilot yms) ja pakasteisiin ei sovelleta 14 vuorokauden palautusoikeutta, koska ne ovat helposti pilaantuvia tai kuljetuksessa muuten huonoksi meneviä tuotteita. Elävillä ei ole takuuta.

Emme vastaa kuljetuksessa jäätyneistä elävistä tuotteista, jos tilaukseen ei ole ostettu lämpöpussia. Lämpöpussia kannattaa käyttää vasta kun lämpötilat menevät alle 0 °C alle. Pakkasraja eläville on -10 °C (kasvit). Asiakkaan vastuulla on huolehtia siitä ettei vastaanottajan päässä pakkaset mene yli -10 asteen eli tarkistathan säätiedotuksesta alkuviikon lämpötilat.

Kasvit on haettava samana päivänä postista kun ne ovat saapuneet. Mikäli asiakas hakee kasvit vasta seuraavana päivänä tai myöhemmin, emme vastaa mahdollisista vaurioista kasveissa. Jos jostain syystä kasvit ovat paleltuneet matkalla reklamaatio on tehtävä välittömästi paketin avaamisen jälkeen, tai emme hyvitä tuotteita, sillä emme voi tietää miten kasveja on käsitelty paketin vastaanottamisen jälkeen. Joitakin lehtiä voi matkalla irrota tai vaurioitua tms tämä on normaalia hentolehtisillä kasveilla, eli ei oikeuta reklamaatioon. Kasvit ovat ilmakasvatettuja ja saattavat tästä syystä sulattaa tai irroittaa joitakin lehtiään tai niissä saattaa esiintyä muita muutoksia. Tämä on normaalia.

Huomaathan että talvikaudella kasvit saattavat olla viileitä kun saapuvat, eli anna niiden olla huoneenlämmössä noin 3h ennen käsittelyä tai altaaseen laittoa.

Kasvien kuvat ovat esimerkkikuvia – toimitettu tuote voi poiketa koon ja ulkonäön suhteen. Kasveista tehtävä reklamaatio heti noutopäivänä.

Pakasteita emme lähetä, niissä vai nouto.

Vaihto- ja palautusasioissa ota yhteyttä info@akvaariotarvike.fi ja olemme yhteydessä sinuun.
Huomaathan laittaa palautukseen sähköpostiosoitteemme ja puhelinnumeromme, muuten emme saa tietoa että paketti on noudettavissa!

Joillain tuotteillamme on valmistajan myöntämä takuu, josta ilmoitetaan tuotteen tiedoissa. Takuu kattaa asiakkaasta riippumattomat tuotteeseen tulevat viat. Takuu ei korvaa käyttövirheistä tai asiakkaan itse aiheuttamista vioista tuotteelle tai muulle ympäristölle aiheutuvaa vahinkoa. Takuu ei myöskään korvaa normaalia kulumista, kuten valaisimen loisteputkia, suodattimen roottoria tai akselia, suodatinpatruunoita, imukuppeja tms.

Takuuasioissa otathan yhteytta info@akvaariotarvike.fi
Tarvitsemme tarkat tiedot miten tuote ei toimi, joten varauduthan vastaamaan mahdollisiin lisäkysymyksiin tai kuva/videopyyntöihin. Useimmat ongelmat saadaan jo ratkaistua ilman palautusta meille kuvan/videon avulla
tai ihan vain lisätietojen avulla.

Useimmat maahantuojat vaativat, että viallinen tuote on tarkistettu vialliseksi myyjän toimesta ja että rikkinäinen tuote palautetaan heille myyjän toimesta. Tämä tarkoittaa sitä että tuote pitää lähettää myyjäliikkeeseen tarkistettavaksi, ja jos tuote todetaan vialliseksi asiakkalle lähetetään uusi tai tuote korjattuna.
Tuotteen palautuskulut korvataan halvimman mahdollisimman toimitustavan mukaisesti, joten kannattaa valita pakettiautomaatti. Palautuskuluja ei palauteta jos kyseessä on asiakkaan käyttövirhe tms.

Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta tai käyttövirheestä ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää. Turhasta vianetsinnästä asiakas maksaa itse kaikki postikulut. Säilytämme asiakkaan ei takuuseen kuuluvat korjaus ja tutkittavana olleet tuotteet 2 viikkoa.

Tuotekuvat eivät välttämättä vastaa todellisen tuotteen ulkonäköä, vaan eroavaisuuksia saattaa löytyä. Esimerkiksi koriste-esineet ovat yksilöitä, jonka ulkonäköön vaikuttavat monet asiat. Pidätämme oikeuden mahdollisiin virheisiin kuvissa ja tuotekuvauksissa, sekä oikeuden muutoksiin tuotetietojen ja hintojen osalta ilman erillistä ilmoitusta.

Koriste-esineiden pinta ei välttämättä kestä kuumalla vedellä pesua, maali tai lakkapinta saattaa käsiä tuosta. Huuhtele koristeet kylmällä tai huonelämpöisellä vedellä.
Koriste-esineiden pinta ei välttämättä kestä ilman värjäymiä tai vaurioita itsehoitoaineita tai nestemmäistä hiiltä.

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille.

Jos paketti tai tuote on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle tai meille. Älä poista rikkoutunutta tuotetta pakkauksesta tai myyntipakkauksesta, vaan ota kuvat pakkauksesta ja tuotteesta pakkauksen sisällä. Mikäli tuote on nostettu ulos pakkauksesta, emme voi tietää onko tuote vioittunut kuljetuksen aikana vai vasta jälkikäteen. Emme voi korvata tuotevahinkoja, mikäli kuvat on otettu jälkikäteen. Mikäli vahinkoilmoitus tehdään jälkikäteen emme voi tietää onko vahinko tapahtunut kuljetuksessa vai asiakkaalla.

Akvaariot:
Avaa akvaarion sisältämä paketti jo Postissa, ja tarkista tuote, että mahdollinen kuljetusvaurio saadaan kuljetusyhtiön vastuulle.

Mikäli otat vastaan vaurioituneen tuotteen ja ilmoitat asiasta vasta jälkikäteen, on todennäköistä, että kuljetusyhtiö ei korvaa kuljetuksessa hajonnutta tai vaurioitunutta tuotetta, vaan se katsotaan, että se on itse aiheutettu. Sama koskee myös kotiinkuljetusta, eli tarkista paketti kuljettajan kanssa, ja todettuasi sen olevan kunnossa vastaanotat tuotteen.

Jälkeenpäin ilmoitetut vauriot katsotaan, että ne on tullut asiakkaan omassa käytössä.

Dennerle lupaa altaidensa olevan kestäviä ja vesitiiviitä. Altaat voivat sisältää pieniä kauneusvirheitä valmistuksesta tai kuljetuksesta johtuen.
Myös muiden valmistajien altaissa voi olla kauneusvirheitä, jotka eivät vaikuta altaan käyttöön tai kestävyyteen.
Kuten silikonien paksuus saattaa vaihdella, kansilasien leikkauksissa eroavaisuutta jne.

Palautuksen kulut maksaa palauttaja, nykyisen lainsäädännön mukaisesti.

Laita palautuksen mukaan kopio alkuperäisestä tilauksesta, yhteystietosi.
Palautusosoite:
Haapalan akvaariotarvike
Poikkitie 3 tila 6
21210 Raisio
Puh: 045-6347063
info@akvaariotarvike.fi

Muista laittaa meidän sähköpostiosoite ja puhelinnumero osoitekorttiin, muuten ei tule tietoa että paketti on noudettavissa postista.



Palautuksen jälkeen toteamme palautettavien tuotteiden kunnon ja palautusoikeuden. 

Yleinen palautusoikeus ei koske erikseen asiakkaalle tilattuja tai valmistettuja tuotteita.

Kun tilaus on lähtenyt valmistajalle tai tukkuun, ja on sieltä jo tulossa tai valmistus on aloitettu, peruutus ja palautusoikeutta ei enää ole. Takuu ja valmistusvirheissä on normaalit käytännöt.
Tilaustuotteet on noudettava viimeistään kahden viikon kuluessa tuotteen saapumisesta.

Tilaustuotteissa on käytössä ennakkomaksu. Mikäli tuotetta ei saada toimitettua, ennakkomaksu palautetaan täysimääräisesti. Noutamatta jätetyistä tilaustuotteista ennakkomaksusta pidätetään myyjälle aiheutuneet kulut.

Riitatilanteet

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Haapalan Akvaariotarviketta vastaan joko Haapalan Akvaariotarvikkeen kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Haapalan Akvaariotarvikkeen kotipaikan käräjäoikeudessa.

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

Tilaus- ja toimitusehdot Ahvenanmaalle

Ahvenanmaalla asuvat asiakkaat voivat tilata meiltä tuotteita ja akvaariokasveja (ei muita eläviä tai pakasteita).

Näet hinnat ja toimituskulut kassalla kun valitset kohdassa “Maa / Alue” alueen”Åland Islands”. Valinnan tehtyäsi näet myös kaupan puolella hinnat alv 0% muodossa.

Postikulut alkaen 11,25€ alv 0%.

Kasveilla ei ole takuuta, koska kuljetusaika on pitempi kuin Manner-suomeen. Muuten palautus ja takuukäytännöt ovat yhteneväiset Manner-Suomen ja Ahvenanmaan asiakkaille.
Kasvien toimitukset Ahvenanmaalle vain maanantaisin.